KAERU-NO-UTA

ソプラノ 佐々木美歌 のんびり日記

1+1 和訳してみました

If I ain't got nothing
I got you
If I ain't got something (I don't give a damn)
'Cause I got it with you
I don't know much about algebra (but I know)
One plus one equals two
And it's me and you
That's all we'll have when the world is through ('cause baby)

もしも何一つ手に入れられなかったとしても
私にはあなたがいる
もしも何も得られなかったとしても(気にしない)
だってあなたがいるから
数学は苦手(でも知ってるわ)
1+1=2
それは私とあなた
私の世界ではそれが全て(だから、ねえ)

We ain't got nothing without love
Darling you got enough for the both of us (so come on baby)
愛以外何も手に入れられなかったとしても
私たちには十分なんだわ(だから)

Make love to me
When my days look low
Pull me in close and don't let me go
Make love to me
So when the world's at war
Let our love will heal us all (right now baby)
愛し合いましょう
私が落ち込んだように見えた時は
傍に引き寄せて、離れて行かないで
愛し合いましょう
世界が戦争の中にあっても
愛で互いを癒しましょう(今すぐに)

Make love to me (me, me, me, me) oh, oh
Make love to me
愛し合いましょう
愛し合いましょう

Hey, I don't know much about guns but I
I've been shot by you (hey)
And I don't know when I'm gon' die but I hope
That I'm gon' die by you (hey)
And I don't know much about fighting but I
I know I will fight for you (hey)
And just when I ball up my fist I realize
I'm laying right next to you baby
銃についてはよく知らないけど
あなたに心を撃ち抜かれたわ(ねえ)
いつ死んでしまうか分からない、でも
あなたの傍で死ねたらって思う(ねえ)
戦い方だって知らないけど
私はあなたのために戦うわ(ねえ)
初めてのことに途方にくれた時に気づくの
私はあなたの隣にいるのだと

We ain't got nothing but love
And darling you got enough for the both of us
愛以外何も手に入れられなかったとしても
私たちには十分なんだわ(だから)

Make love to me
When my days look low
Pull me in close and don't let me go
Make love to me
So when the world's at war
That our love will heal us all
愛し合いましょう
私が落ち込んだように見えた時は
傍に引き寄せて、離れて行かないで
愛し合いましょう
世界が戦争の中にあっても
愛が互いを癒してくれる

Make love to me (me, me, me, me) oh, oh
Make love to me (me, me, me, me)
愛し合いましょう
私と、愛し合いましょう



beyonceの1+1。

アルバム"4"のトップを飾る曲です。

歌詞の内容も大きく中々歌うことの難しそうな曲ですが、beyonceの力強い声で歌われると、なんだか"確信に満ちた愛"を感じることができます。

1+1=?
答えは実は何通りもありますが、音楽をやっていると1+1=無限の可能性があることを実感します。

色んな答えの中から、その場にふさわしい感動を与えられる歌い手になりたいです。

歌詞の内容とは少しずれましたが(笑)


今日はこれから友人のコンサートです。
友人の歌をステージで聴くのは久しぶり^_^
楽しんできます♪


Haruka